morning-market-2140892_960_720

Creativitatea în mâncare. Mai importantă decât sarea şi piperul

Mi-e dor de primăvară. De primăvară în adevăratul sens al cuvântului, de brize calde care să-ţi mângâie umerii, de timp petrecut fără teama că peste zece minute va scădea temperatura cu cel puţin zece grade. Sigur, mofturi, îmi veţi spune. Dar din iarnă ies ca un urs care a hibernat mult prea mult. Chiar şi de yoga mi-e greu să mă ţin on a daily basis. Fiindcă prefer să mă cuibăresc la căldură cu o carte în braţe (de unde rezultă, din nou, că sunt urs).

Dar mi-e dor sau, de fapt, cred că am poftă de gătit sănătos, mai ca la carte, pentru prima oară în viaţă. Perioade au mai existat şi, da, de regulă consider că gătesc destul de sănătos (paste cu multe legume, tocăniţe – includ aici şi mult-iubitul Ratatouille pe care, culmea, nu l-am mai făcut de ceva vreme, supe, orez cu diferite legume). Sigur că sunt conştientă de varietatea felurilor de mâncare de pe lumea aceasta. Dar rutina, bat-o vina!

Aşa că sunt de azi pusă pe fapte mult mai mari. În primul rând, încep prin a introduce în alimentaţia zilnică ingrediente cu puternic efect antiinflamator (turmericul şi ghimbirul fiind pe primul loc), probiotice (am găsit aici o reţetă de varză roşie murată pe care aş vrea să o testez, însă fără oţet – am înţeles că împiedică, în fapt, producerea probioticelor; aşa că aici am găsit o reţetă fără oţet!) şi să variez sursa de proteine (all-mighty-hummus be praised!). Cu omega-urile zic că stau relativ bine, seminţele de cânepă şi de in sunt consumate săptămânal.

asparagus-825755_960_720În rest, mai multe verdeţuri şi legume crude (inclusiv în salate de crudităţi), nuci, fructe uscate şi fructe proaspete deopotrivă.

Şi pentru că m-a luat valul în ce priveşte situaţia concretă a probioticelor, am găsit un articol care explică de ce doar legumele fermentate în casă au probiotice şi nu cele din comerţ în oţet.

Aşa că de multe ori cred că ne putem plictisi cu uşurinţă de multe mâncăruri dacă le gustăm prea des. Şi chiar dacă la categoria paste merg la sigur şi-mi face plăcere să gătesc tot soiul de combinaţii, aş vrea să mai strecor printre reţetele “de bază” şi încercări noi care să devină noile favorite din bucătărie.

N-am speranţe că se vor regăsi mulţi oameni în discuţia privind probioticele, dar cu siguranţă aveţi un domeniu în care simţiţi că nu prea mai aveţi timp pentru creativitate. Care e acesta şi cum vă propuneţi să-l asezonaţi cu ingrediente noi?

© Foto 1 şi Foto 2

Distribuie...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someonePrint this page

About the author

mm

Mihaela

Scriu despre creativitate şi, săptămânal, despre cărţi. În tot acest timp, lucrez şi la cărţile mele. Pentru colaborări şi mai multe despre ce fac, vă invit să vizitaţi şi...

View all posts

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *